Beste mensen, schaatsliefhebbers.

We zijn begonnen aan een historische winterinval en zeer koude week. En dan gaat het bij het bestuur kriebelen en het bloed sneller stromen. Iedereen wordt actief, alles wordt doorgenomen, de vrijwilligers gemaild en bij 10 cm ijs kan de ijsbaan met koek en zopie open.Maar dan is het 2021. Corona. Alles is anders. Afstand houden, niet bij elkaar zijn, geen sportwedstrijden en groepssporten. Zo ook op het ijs. Daarom heeft het bestuur van IJsclub Uiterweg, met inachtname van de geldende regels besloten geen enkele activiteit op het ijs te organiseren. Hierover is vaak en goed overleg geweest met de Gemeente. Maar het betekent: Geen baan schuiven, geen koek en zopie, geen verlichting, geen controle op wakken, geen meten van ijsdikte. Een moeilijke beslissing, maar helaas wij zijn geen handhavers maar ijsmensen en kunnen geen verantwoordelijkheid nemen als de regels niet worden nageleefd. Natuurlijk kunt u bij voldoende dikte het ijs op als u zich aan de Corona regels houdt. Betreden van het ijs is altijd op eigen risico! Kijk dus uit!Het bestuur vraagt nadrukkelijk om niet naar de Uiterweg te komen, om bij de ijsbaan op te stappen. Maak geen gebruik van de particuliere en bedrijventerreinen die ons normaal in de winter zoveel gastvrijheid geven. Neem een openbare opstapplaats langs de poel.

Het bestuur rekent op uw medewerking. Geniet van het winterweer. Blijf gezond.

Bestuur IJsclub Uiterweg

One thought to “Beste mensen, schaatsliefhebbers.”

1. Het moet voor u als bestuur ontzettend wrang zijn om na zoveel jaren bij natuur ijs geen activiteiten te organiseren. Toch vind ik dat u zich te makkelijk laat leiden door de angst van de dag. Een evenement waar kinderen en volwassen prima op afstand buiten kunnen schaatsen. Aalsmeer kan een beetje vertier gebruiken. En u zou als organisatie daar een steentje en koek en zopie aan bij kunnen dragen.